دانستنی های طراحی وب

هرچه راجع به طراحی وب می خواهید اینجا هست

دانستنی های طراحی وب

هرچه راجع به طراحی وب می خواهید اینجا هست

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مهم است خیلی مهم!

شما سبک ها را می شناسید موارد استفاده را می دانید تمام اصول و مبانی طراحی را مثل فوت آب خوردن می دانید اما غافل نشوید از بقیه!

واقعیت این است که الگوگیری و نه تقلید از نمونه کارهای موفق بسیار خوب است فرق بین تقلید و نمونه کار بسیار بالاست شما قطعا باید در حوزه کاری خود به الگوهای موفق مراجعه کنید شک نکنید ایده ها را دیدن ایده می آورد.

مثل دارو های ساعتی روزی چند نوبت به سایت های دیگر سر بزنید زیر و رو کنید بقول معروف شخم بزنید اگر پنل عضویت دارد عضو شوید ساده بگویم تهش را دربیاورید که چگونه یک وبسایت موفق است حتی شما باید نمونه های ناموفق را نیز رصد کنید ببینید گیر کارش کجا بوده و چرا شکست خورده قطعا افرادماری را انجام نمی دهند که شکست بخورد اما قطعا پیش بینی غلط داشتند و یک جای کارشان می لنگیده نه تنها در طراحی وب بلکه در ه زیمنه ای رصد نمونه کارهای موفق و ناموفق از ضروریات کار است.

  • امیرحسین ناطقی
  • ۰
  • ۰

در دنیای امروز زبان انگلیسی در تمامی حوزه ها کاربردهای فراوانی دارد اما در حوزه طراحی وب باتوجه به حضور علم اصلی در آنسوی آبها اهمیت بان دوچندان می باشد. مهمترین مساله این است که شما می بایست ترجمه متون و مقالات را تخصصی انجام دهید و اصطلاحات و مفاهیم را بدون ترجمه متوجه شوید. اینکه تصمیم گرفتم تا مقالات را در ابتدا با زبان اصلی دراختیار مخاطبان قرار دهم شاید ترغیب شما به یادگیری همان اصطلاحات حتی شده آشنایی با شکل ظاهری کلمات است هرچند دادن ترجمه مقالات سبب بالا بردن خوانش شما از مقاله خواهد شد اما توصیه اکید می کنم اگر پیرامون طراحی وب می خواهید دانش کاربردی داشته باشید حتا مقالات را بصورت زبان اصلی مطالعه کنید 

34 مقاله ای که پیرامون باورهای غلط تجربه کاربری در چند پست قبل برایتان لینک کردم مطالب بسیار مفید و کاربردی است توصیه میکنم اژر در حوزه UX بدنبال راهکار هستید قطعا مطالعه بفرمایید مشاهده ترجمه مقالات می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید

https://faranesh.com/web/14713-ux-myths

در پایان بازهم امیدوارم که بنده تنها متکلم وحده نباشم و نظرات پیشنهادات و آموزش های شما را نیز ببینیم

  • امیرحسین ناطقی
  • ۰
  • ۰

امیدوارم که از 34 مقاله پیشین راجع به اشتباهات معمول در طراحی تجربه کاربری استفاده مفید کرده باشید در تلاش هستیم که با همکاری تنی چند از اساتید حوزه طراحی وب ترجمه مقالات را نیز در اختیار شما قرار دهیم اما قبل از آن می خواهیم با کمک یکدیگر دایره المعارف کاملتی را بصورت زبان اصلی در اختیار بگیریم 

سایت http://goodui.org نیز مطالب بسیار مفیدی پیرامون تجربه رابط کاربری دارد که به همراه تصاویر می تواند درک بهتری به شما بدهد

مقاله در مورد تایپوگرافی وب و تفاوت‌هاش با چاپ https://www.sitepoint.com/anatomy-web-fonts

مقاله در مورد اهمیت فضای خالی در طراحی

http://webdesign.tutsplus.com/articles/using-white-space-or-negative-space-in-your-designs--webdesign-3401

امیدوارم باعث استفاده شما و بهتر شدن اطلاعاتتان گردد

  • امیرحسین ناطقی
  • ۰
  • ۰

از امروز قصد داریم تا مطالب علمی مفیدی پیرامون طراحی وب در اختیار شما بگذاریم مطالب زیر 34 مورد اشتباه راجع به طراحی تجربه کاربری  بر گرفته از یک پژوهش خارجی شامل 34 مقاله جداگانه در هرمورد می باشد،با کلیک روی هر کدام می توانید به مقاله مورد نظر دسترسی پیدا کنید:

UX Myths collects the most frequent user experience misconceptions and explains why they don't hold true. And you don't have to take our word for it, we'll show you a lot of research findings and articles by design and usability gurus.

  • امیرحسین ناطقی
  • ۰
  • ۰

شما در طراحی وب آنقدر دوراهی دارید که آنالیز و پژوهش را جدی بگیرید!؟

اینکه شما چه میخواهید چه مخاطبی دارید . اصلا هدف شما از سایت چیست!؟

راحت باشید از مشتریاتان یا سفارش دهنده بپرسید ته این غصه به کجا فکر می کتید!؟ واقعیت این است که طراحی وب باید بر پایه اصولی مبتنی بر هدف گذاری ابتدایی باشد اینکه سایت شما صرفا محصول یا خدمت خود را تبلیغ می کند و یا نه امکان خرید و استفاده در همان وبسایت در قالب یک پرتال یا داشبورد جداگانه وجود دارد!؟ درباره داشبورد و یا پرتال کاربری به تفصیل در آینده صحبت خواهیم کرد اما ابتدای امر تعیین کاربری تبلیغ یا ارائه سایت مهمتر است اگر شما بخواهید که صرفا محصول و یا خدمت خود را تبلیغ کنید می بایست مخاطب را به سمت و سوی فضای دیگری ببرید اما اگر هدف نگخ داشتن و مجاب کردن راجع به خرید از شماست شما باید روش دیگری را پیش بگیرید توجه داشته باشید هردوی اینها کنار هم فقط و فقط سبب بی اعتمادی کاربر خواهد شد پس همه چیز را همزمان استفاده نکنید

  • امیرحسین ناطقی
  • ۰
  • ۰

وقتی صحبت از طراحی وب می شود و به قولی مشتری شما به شما سفارش می دهد انتظار بحر در کوزه را دارد یعنی همه چیز را از طراحی شما می خواهد اما آیا اینکه همه چیز همزمان در یک طراحی باشد خوب است!؟ اینکه انشان هم پالتو بپوشد هم شلوارک یعنی موفق لباس پوشیده!؟

لازم است بازهم بگوییم مهم است که مخاطب شما کیست برای چه به سایت سر می زند،شخصیت برند شما چیست.

یکی از مهمترین مسائل بحث سبک طراحی شما این است که طراحی با اصالت و اورجینال داشته باشد یا صمیمی و ساختارشکن؟

واقعیت این است که هردوی اینها در کنار هم مثل پوشیدن کت با شلوارک و کفش مجلسی است شما در صمیمیت نمی توانید رسمی و در عنوان اورجینال و تکیه بر پایه ها نمی توانید ساختار شکن باشد.

حقیقت مشتری شما باید بداند که مخاطب شما کیست اگر در فضاهای رسمی و یا اعتماد ساز فعالیت میکنید باید روی اورجینالیتی و اصول باشد و اگر قرار است فضا صمیمی و جوان پسند تر باشد می بایست یک طرح ساختار شکننانه داشته باشد.

دو نمونه موفق در تبلیغات با استفاده از دو سبک همراه اول و ایرانسل است نگاهی به سبک تبلیغاتی آن بیندازید تا بیستر مطلب را درک کنیذ

  • امیرحسین ناطقی