اصول طراحی وب در آنجا اهمیتش چند برابر می شود که شما می بایست جای اعتماد فیزیکی را پر کنید مصداقی تر اینکه کاربر شما با فروشگاهی مواجه میشود که نمیتواند در آن به صورت فیزیکی وارد شود و در و دیوار و اجناس را لمس کند قاعدتا برای فرد راحت تر است که به یک لوازم خانگی مراجعه کند و مثلا ماهیتابه یا جاروبرقی بخرد چون میتواند آن را لمس کند تا اینکه در صفحات اینترنتی از روی یک تصویر جنس خود را خریداری کند و مهمتر از همه وجه پرداخت کند اعتماد کردن در این فضا به مراتب سخت تر است پس شما باید طراحی بر پایه اعتماد برای وبسایت خود طراحی کنید.
مهمترین مساله در ابتدا اصول اولیه طراحی و به قول معروف چفت و بست و سر وته داشتن یک طرح است اگر در ابتدا وبسایت به هم ریختگی یا از هم گسیختگی داشته باشد قطعا در جلب اعتماد مخاطب خود ناموفق است باید بدانید که در کنار روشهای خلاقانه و ساختارشکنانه شما نیاز به یک اصول محکم و تاکید بر اصالت دارید تا اعتمادساز باشد.
به خاطر داشته باشید که کوچکترین مورد منفی یا تجربه ناخوشایند از سرویس شما سبب از بین رفتن اعتماد مخاطب میشود و بدست آوردن اعتماد دوباره کاری بسیار سخت و یا حتی غیرممکن میباشد پس فیدبک های مخاطبانتان را جدی بگیرید