دانستنی های طراحی وب

هرچه راجع به طراحی وب می خواهید اینجا هست

دانستنی های طراحی وب

هرچه راجع به طراحی وب می خواهید اینجا هست

  • ۰
  • ۰

شاید در ابتدا ساده به نظر بیاید اما باید بدانیم که انتخاب فونت مناسب بسیار مهم تر از چیزی است که شما فکر می کنید! سالهاست که روانشناسان و کارشناسان در زیمنه عکس العمل مخاطب نسبت به فونت یک نوشته تحقیقات انجان می دهند اینکه آیا در طراحی وب نیاز به فونت های شکسته و زیباست یا فونت های ساده شاید شما دلایل متفاوتی را بیان کنید ولی مهم ترین مساله سوال اولیه ایست که در پست قبلی وطرح شد هدف شما از سایت چیست!؟

شما باید هدف گذاری را برمبنای نوع مخاطب داشته باشد اینکه مخاطب سایت شما افراد چه قشری یا در چه سن و سالی هستند؟برای چه به سایت شما سر میزنند و عکس العمل آنها چکونه خواهد بود. این اتفاق در دنیای واقعی نمود بسیاری داشته بعنوان مثال محققان بررسی کرده اند که مثلا برای ایستگاههی مترو باید از فونت های بسیار ساده استفاده نمود چرا که برای مخاطب سرعت در خوانش کلمات مهمترین عامل است در دنیای مجازی بسیار ابعاد ماجرا بزرگتر است.

لازم است بگوییم که دو نوع فونت وجود دارد فونت هایی با زوائد و زیبایی خاص که به فونت های serif مشهور است و فونت های بسیار ساده و بدون زوائد که به san serif مشهور است.

قاعدتا زمانی که شما قرار است در فضایی هنری یا به قولی فضای نوستالژیک مطلبی بیان کنید فونت های serif بهتر به شما کمک می کنند به نوعی این فونت ها بیانگر اورجینالیتی و خاص بودن است در فضاهایی با مخاطب های رسمی این اتفاق می افتد ولی زمانی که مخاطب های شما فضای دوستانه و صمیمانه و کاربردی تری را می پسندند فونت های ساده یا san serif نقش کاربردی تری را ایفا می کند 

مبحث فونت در طراحی وب نقش بسیار مهمی را ایفا می کند به یاد داشته باشید که متاسفانه فونت فارسی بسیار کم است و فعالیت های خوبی در این زمینه انجام نمی شود و امیدواریم که هرکدام از شما علاقه به این زمینه داشت به ارتقای آن کمک کند.

  • ۹۵/۰۵/۳۰
  • امیرحسین ناطقی

طراحی وب

فونت وب

نظرات (۳)

  • خرید لایسنس نود 32 inod.ir
  • خیلی ممنون از مطلب خوبتون.

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

     

    هم میهن ارجمند! درود فراوان!

     با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

    "وب بر شاخسار سخن "

    هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

    خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

     

    آدرس ها:

     

    http://payam-ghanoun.ir/

    http://payam-chanoun.blogfa.com/

     

    [گل]

     

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

    ۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

    این آدرس سایت ماست:
    www.partchap.ir
    اینم شماره تماسمون:
    02188756411

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی